(( سایه ای از پشت پرده ))

نشونه دوران پشت پرده سایه هاست !

(( سایه ای از پشت پرده ))

نشونه دوران پشت پرده سایه هاست !

( حجاب )

خطوط قرمز ...

من فکر می کنم در حال حاضر ، دو مدل حجاب تو مملکته اسلامیه ما مرسوم و موجود باشه . نوع اول پوشش اسلامیه ، که عمدتا اکثریت ، خانمهای جامعه ما از این پوشش استفاده می کنند و نوع دوم هم ، از نوع حجاب مبتنی بر پوشش ولنگ و وازه که آقایون هیز و چشم چرون ، به شدت باهاش موافقن . جوریکه عمده سر و دستهائی که شکسته میشه هم ، برای همین نوع آخریه . قبل از اینکه بخوام پا رو چیز - منظورم دُم - بعضیا بزارم ، باید بگم که متاسفانه ، تو نوع اول پوشش که از اون به عنوان پوشش اسلامی نام بردم ، با یک بحران دوگانگی روبه رو هستیم . حتما می پرسید چطور ؟

حالا ، تو همین دسته از بانوان مقید به استفاده از چادر و پوشش اسلامی ، هستند خانومهائی که ، به شدت چادر مشکی سرشون می کنند و خودشون رو مقید و محجبه جلوه میدن ، اما خدا اون روز رو نیاره که یک وقت نسیم دل انگیزی ، بادی ( حالا چه اون باد طبیعی باشه یا غیر طبیعی ، آخه مولد بعضی از بادها ، همون شخص مورد نظره !!! ) چیزی به چادر همین اناث به ظاهر محجبه برخورد کنه ... ، چه چیزا که هویدا نمیشه . جدا رحمت به اون بادی که با هر وزیدنش ، دل یه عده رو از عزا در میاره . البت بنده هم از وزیدن اینگونه بادها بدم نمیاد . چون بالاخره یه سری اطلاعات مخفی و ارزشمند طرف دست آدم میاد . حالا بگذریم که اون اطلاعات به ظاهر محرمانه ، چه چیزا که نمی تونه باشه ، از چُسان فِسان های مخفی در زیر چادر گرفته تا انواع لباسهای تاپ و توپ و بدن نما و ... باقی قضایا . ( اگر کسی خواست بیشتر بدونه ، خصوصی میل بزنه تا واسش مفصل توضیح بدم . )

تا دعوا نشده اینو بگم ، متاسفانه این فرقه از اناث ، آبروی جمیع خانوما اعم از با حجاب و بی حجاب رو ، یکجا بردن . البته خود من به شخصه ، وضعیت اسفناک این افراد معلوم الحال و ایضا خوش تراش رو ، به حساب سایر بانوان محترمه نمیزارم . ولی خب چه میشه کرد . کاملا عیان است که این دسته از محجبین بی اصالت ، آبرو و اعتبار اون دسته از محجبین با اصالت رو هدف گرفتند . به نظرم سعی دارند که پوشش مبتنی بر چادر رو لوث کنند و فکر هم نمی کنم که بتوان راهکاری برای مقابله با این دسته از خانومهای تک پوشش ، ارائه داد . جالبه که ، برخی دوستان ذکور ما ، از این وضعیت ناراضی که نیستند هیچ ، بعضا دعاگو هم هستند . چون اعتقاد دارند که این افراد با سوء استفاده از این پوشش ، سعی در جلب توجه و نظر برخی آقایونه معلوم الحال و سرویس دهی هرچه مطلوب تر به جمیع مشتریان رو دارند .

و اما حجاب از نوع ولنگ و واز . از دید نگارنده ، عواقب این نوع پوشش بسیار کمتر از نوع اول ( منظور ، اون دسته از افرادیه ، که از چادر ، استفاده ابزاری می کنند ) هستش . حتما می پرسین چرا ؟ ببینید ، پوشش به صورت ولنگ و واز ، یک موضوع شناخته شده است و عرف جامعه ما هم این پوشش رو پذیرفته و فقط مسئولین کشوری و لشکری ، بال بال می زنن و چیزه خودشونو جِر میدن که این نوع حجاب رو اصلاح کنند . انصافا حق هم دارند . چون همینجوری که داشت پیش می رفت ، شلوارها و مانتوها هم تنگ تر میشد ، هم آب می رفت و هم کوتاه تر میشد . این اواخر دیده می شد ، که پاچه های شلوار به زیر زانوها رسیده بود . فکر کنم اگر همین روند رو به رشد تا دو سال دیگه ادامه داشت ، ملت مینی ژوپ می اومدن بیرون .

واما هدف و منطقی که باعث میشه ، این دسته از خانومها ، از این پوشش استفاده کنند ، ( البته با عنایت به اینکه فکر نمی کنم جمیع خانومهای ولنگ و واز ، از این نوع لباس پوشیدن نیت بدی داشته باشند ) به نظرم ، اکثرا فقط مدپرست و مقلد هستند ، یعنی هدفشون اینه که خودشون رو به صورت آپدیت شده به بازار عرضه کنند و تنها هدفشون اینه که ، جدیدترین مدلهای اونور آبی رو به بازار ، عرضه کنند . بعضا عده ای از همین دوستانه اناث هم ، نمی دانند که چطور لباس بپوشند . بدین معنا که از لحاظ سلیقه ای ، شلخته تشریف دارن و همیشه به صورت شنبه ، چهارشنبه لباس می پوشن و همین ناموزونی باعث میشه که فکر کنیم یه جوره عجیب و غریبی لباس می پوشن و از پوشش ظاهریشون ، برداشت بدحجابی یا بی حجابی بشه .

در صورتیکه من مطمئنم ، نیت اون دسته از اناثی که از پوشش چادر استفاده ابزاری می کنن ، فقط و فقط تخریب جایگاه حجاب و پوشش مبتنی بر چادر هستش . پس نتیجه اینکه این دسته از افراد ، مُخِل امنیت اجتماعی ما هستند و در اصل نیروی انتظامی باید با این دسته از محجبین دروغین ، برخورد کنه ، نه با دختر خانومی که حالا ممکنه ، سهوا مانتوئی که تنش کرده تا بالای زانوی مبارکش باشه ، یا مثلا روسری که سرش کرده ، ممکنه کوتاه باشه و باعث شده که موهاشون نمایان بشه .  البته من نمیگم برخورد نشه ، نه ! اتفاقا با امثال این خانومها هم باید برخورد بشه ، اما برخورد دوستانه ، محترمانه و ارشادی ، چون احتمال داره اون خانوم بد حجاب ، سهوا این اشتباه رو مرتکب شده باشه و با یه برخورد دوستانه از طرف نیروی انتظامی هم ، متوجه اشکالاتی که در فرم لباس پوشیدنش هست ، بشه و فرم تزئینات داخلی و خارجیش رو اصلاح کنه !!!  

و بالعکس معتقدم ، با اون خانوم به ظاهر چادری که زیر پوشش متظاهرانش ، همه جور فسق و فجوری رو انجام میده ، صرفا از ارشاد عملی همراه با چک و مشت و لگد و حبس و شلاق و ... استفاده بشه ، تا هم جنبه تادیبی برخورد بیشتر بشه و هم سایر دوستان و هم مسلکان این خانومه ناهنجار ، حساب کار دستشون بیاد .

درپایان عرایضم بر این نکته تاکید می کنم که ، اون دسته از بانوان محترمه ای که حجاب اسلامی رو به صورت نرمال و و ایده آل رعایت می کنن ، روی جفت چشمهای بنده جا دارند و احترام همه این عزیزان هم بر بنده واجبه . راستی سعی می کنم تو پست های بعدیم راجع به حجاب ایده آل هم ، چُس مثقال افاضاتی  ارائه بدم . باشد که مقبول افتد .

نظرات 3 + ارسال نظر
سوروس دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:17 http://www.Rickman.mihanblog.com/

پیش مابیا.
تکیه کلامت روهم عوض کن.

کدوم تکیه کلام ؟؟؟؟؟؟

معلوم سه‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 14:29

سلام دوست من٬موضوع جالبو بحث برانگیزی رو مطرح کردی البته اگر چه صحبت در مورد نوع حجاب آقایونم جای بحث داره چون حجاب فقط مختص به بانوان نیست به هرحال نظراتت خوب ومنطقی بود با شما موافقم .
اما به نظر من نه برخورد دوستانه وارشادی با کسی که حالا
سهوا!ویا عمدا پوشش مناسبی نداره کاری پیش می بره و نه ارشاد عملی ازطریق چکولگدو...با کسی که به ظاهر محجبس ولی در باطن ... .مشکل از ناحیه ی فرهنگه تا پایه های فرهنگی واعتقادی استوار نشن هیچ نهادو مسئولی نمی تونه کاری انجام بده وقتی افراد از لحاظ فکری به درک درست از نحوه ی پوشش وحجاب خودشون نرسن ونخوان که تغییری در وضعیت خودشون به وجود بیارن چه میشه کرد؟؟؟؟ حالا هی مسئولین تو سر خودشون بزنن ٬اون خانومه به ظاهر محجبه در زیر پوشش سیاه کار خودشو انجام می ده واون خانمی که علنا خودشو عرضه میکنه هم به همین منوال .نمی دونم شاید من اشتباه می کنم ولی خب به نظرم این راهش نیست ومسئولین فقط باید از لحاظ فرهنگی وآگاهی بخشی در این ضمینه دست به کار بشن که البته میگن یه کارایی کردن ...
راستی از نظر من حجاب ایده آل حجابیه که حدشو اسلام مشخص کرده نه کمتر نه بیشتر حالا نظر شما رو نمی دونم ؟؟؟؟؟؟؟

سلام ، فکر کنم در حال حاضر همه ما به این نتیجه و اعتقاد رسیده باشیم که تو مملکته ما ، ‌کار فرهنگی باید مبتنی بر زور و اجبار باشه وگرنه به تنهائی هیچ نتیجه ایده آلی از مقوله فرهنگ سازی عاید ما نمیشه . چون مردم ما عادت ندارن ، دوستانه و عاقلانه با معضلات فرهنگیشون ، برخورد کنن . به قولی تا نباشد چوب تر ، فرمان نبرد ...... ( البته بلا نسبت یه عده کثیری از مردم با فرهنگمون ) . فرض من بر این بوده که کار فرهنگی و تقویت پایه های فرهنگی و از این دست تعاریف ، تو جامعه ما جواب نمیده . ولی خب نظر شما هم برای من محترمه .
راجع به حجاب ایده آل هم باید بگم ، تا حدی با شما موافقم ، البته سعی می کنم تو روزهای بعد در این زمینه !!!! صحبت کنم .
به هرحال از وقتی که برای مطالعه این مطلب گذاشتین ممنونم .

نسیم یار پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:01 http://nasimeyar.blogsky.com

سلام
خسته نباشید
موضوعات خوبی می نویسید .... فقط یه ذره بعضی کلمه ها تابلو هستند ... مثله :چُس مثقال افاضاتی
البته ببخشیدها......قصدم نقد منصفانه بود
موفق باشید

سلام ، شما هم خسته نباشید . راستی طاعات و عبادات شما هم قبول باشه .
راستش از بیان اینگونه کلمات قصد و غرض خاصی را دنبال نمی کنم . منظور من فقط و فقط تفهیم بهتر مطلب و بال و پر طنز گونه دادن ، به نوشته هام هستش . راستش فکر نمی کنم بیان اینگونه کلمات زیاد هم بد باشه . خصوصا اینکه در جهت تفهیم بهتر مطلب و عامیانه تر ، صحبت کردن باشه . تازه تمام این کلمات در فرهنگ لغات ما هم بیان شده و فکر نمی کنم به قول شما تابلو باشه . به هرحال از نظری که دادین ُ‌صمیمانه ممنونم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد